آخرین نوشته ها

برگ بو ادویه ای معطر و با خاصیت

یه برگ معطر و پرخاصیت و همیشه‌ سبز با طبع گرم و خشک که استفاده گیاهی و دارویی زیادی داره و به عنوان ادویه در برخی غذاها استفاده میشه.

ممکنه برگ های دیگه ای با شکل ظاهری و عطر برگ بو وجود داشته باشند ولی خاصیت این گیاه را ندارند و نیز باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت درآشپزی استفاده می شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ های خشک طعم و بوی زیادی داره اما برگ های تازه بو و طعم بسیار ملایم دارن و طعم کامل خود رو ایجاد نمی کنند و نیز برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی هم داشته باشند.

ادویه برگ بو

گیاه برگ بو از شرق دریای مدیترانه و آسیای صغیر سرچشمه می گیره، این گیاه میتونه در سراسر مناطق گرمسیری خشک تر، نیمه گرمسیری و مناطق معتدل گرم رشد بکنه. همچنین به عنوان گیاه باغی و گلدانی در سراسر جهان کشت میشه.

برخی افراد آسیاب شده برگ بو را در سوپ ها و خوراک ها استفاده می کنند اما اغلب (و ترجیحاً) این برگ به صورت کامل و آسیاب نشده در انواع پلوها، خوراک ها، خورشت ها و به خصوص هنگام طبخ کله پاچه و سیرابی به کار برده میشه.

همچنین برگ بو باید در اوایل پخت و پز اضافه بشه چون در این صورت طعم اون به تدریج تشدید میشه و باید پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید.

برگ بو دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی از جمله ویتامین C ، ویتامین A، کلسیم و پتاسیم است و قابلیت سم زدایی بدن و حفاظت از آن در برابر عفونت‌های باکتریایی را نیز دارد.

˜ برخی خواص برگ بو:

_ بهبود عملکرد دستگاه گوارش
_ درمان مشکلات تنفسی
_ مراقبت از مو
_ خاصیت ضد التهابی
_ حفاظت از سلامت قلب
_ پیشگیری از سرطان
_ کاهش تشویش و اضطراب
_کنترل دیابت

 

عرق یا عصاره‌ی برگ بو دارای خواص پزشکی فراوانی است، هم چنین این برگ‌ها در آروماتراپی یا رایحه‌درمانی نیز استفاده می‌شوند و از خواص درمانی آنها برای بسیاری از بیماری‌های تنفسی و پوستی بهره می گیرند.

توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند.

در فروشگاه آنلاین ادویه چاشنیکا ما امکان خرید ادویه برگ بو با کیفیت را برای شما مشتریان عزیز فراهم نموده ایم.

بازگشت به لیست