آخرین نوشته ها

سیاه دانه برای چی خوبه ؟

سیاه دانه برای چی خوبه ؟

سیاه دانه به دلیل داشتن خواص معجزه‌آسا از زمان‌های بسیار قدیم مورد توجه بوده‌ است.

سیاه دانه موثر در کاهش وزن

به‌ عنوان یک گیاه سرشار از فیبر‌ رژیمی و آنتی اکسیدان‌ به دفع مواد سمی از بدن کمک کرده و با پرکردن معده، باعث احساس سیری می‌شود.

این دانه از نفخ معده نیز جلوگیری می‌کند.

سیاه دانه به کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون کمک کرده و به همین دلیل است که سیاه دانه برای لاغری و کاهش چربی‌های اضافی شکم بسیار موثر است.

می‌توانید با توجه به ذائقه و انتخاب شخصی خود سیاه دانه را بصورت روغن یا به عنوان دانه استفاده کنید.

نقش سیاه دانه در بهبود روماتیسم

بیماران مبتلا به روماتیسم می‌توانند هر روز ناشتا یک قاشق عسل طبیعی گرم را که چند قطره روغن سیاه‌دانه به آن اضافه شده مصرف کنند.

به منظور تسکین دردهای ناشی از روماتیسم می‌توان موم عسل را با روغن سیاه دانه، روغن زیتون یا روغن حیوانی به نسبت مساوی مخلوط کرد.

کافیست قبل از خواب محل درد را با این محلول مالش دهید و آن را با پارچه ببندید.

 

خواص سیاه دانه

سیاه دانه آنتی اکسیدانی قوی

سیاه دانه سرشار از ویتامین C است. ویتامین C آنتی‌اکسیدان عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که می‌توانند رادیکال‌های آزاد مضر را خنثی و از بروز استرس اکسیداتیو بر روی سلول‌ها جلوگیری کنند.

بر اساس مطالعات، آنتی‌اکسیدان‌ها تأثیر چشمگیری بر سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها دارند. در یک مطالعه نشان داده شد که روغن سیاه دانه، سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

در بیشتر موارد التهاب، واکنش طبیعی بدن برای محافظت از خودش در برابر آسیب‌ها و عفونت‌هاست.

ازسوی دیگر احتمالا التهاب مزمن مسئول بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی نیز هست. براساس مطالعات، سیاه دانه خاصیت ضدالتهاب قوی برای بدن دارد.

از دیگر خواص سیاه دانه می‌توان به تقویت حافظه، بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، تسکین دردهای مفصلی و سردردهای عصبی و همچنین کنترل دیابت اشاره کرد.

این محصول رو میتونید بصورت آنلاین از سایت چاشنیکا خرید و درب منزل تحویل بگیرید.

با اضافه نمودن سیاه دانه به انواع سالاد، افزودن به دستور پخت انواع کیک و شیرینی، استفاده به همراه نان پنیر یا کره عسل و … از خواص بینظیر این نعمت خدادای بهره ببرید.

 

بازگشت به لیست