آخرین نوشته ها

قیمت ادویه و علت تفاوت آن در سایت و فروشگاه های مختلف

قیمت ادویه

اگر برای خرید ادویه به وب سایت های موجود در اینترنت یا فروشگاه های ادویه فروشی سری بزنید شاهد اختلاف بین قیمت ادویه جات مختلف خواهید بود.

به نابراین برای شما سوال پیش آمده که علت اینکه ادویه ها با همان وزن یکسان دارای قیمت های مختلف هستند چیست؟

با ما در چاشنیکا همراه باشید تا چند نکته مهم و تاثیر گذار را در این زمینه با شما در اشتراک بگزاریم.

 کیفیت ادویه ها

مهمترین علت تفاوت در قیمت ادویه ها مربوط به کیفیت آنها میشود.

به عنوان مثال شاید پودر آویشن را با قیمت 500 تا 900 هزار تومان برای هر کیلو بتوان پیدا کرد.

اما در محصول ارزان تر احتمالا با چوب و ساقه ها آسیاب انجام شده است و در گرانترین آن، چوب و ساقه ها جدا شده و حتی بعد از آسیاب چند مرتبه هم الک و غربال شده است تا بهترین کیفیت حاصل شود.

کیفیت و قیمت ادویه

ترکیب ادویه جات

عامل مهم دیگر در قیمت ادویه جات ، بخصوص ادویه های ترکیبی از قبیل ادویه خورشتی، ادویه مرغ و ماهی، ادویه جوجه کباب و … مربوط به ادویه ها مختلف موجود در ترکیب و درصد آن هاست.

به عنوان مثال برای تهیه ادویه خورشتی که ترکیبی از ادویه جات مختلف است میتوان درصد ادویه های ارزان قیمت موجود از قبیل پودر گشنیز و زردچوبه را در آن زیادتر نمود و ادویه های گران قیمت موجود در ترکیب ادویه خورشتی از قبیل هل، جوز هندی، میخک و … را کم درنظر گرفت تا قیمت نهایی به حداقل برسد در حالیکه همین امر تاثیر زیادی بر عطر محصول نهایی خواهد داشت!

افزودن ناخالصی

یکی از دیگر موارد ایجاد کننده اختلاف بین قیمت ادویه ها، افزودن ناخالصی هایی مثل آرد، پودر رنگی و فیلر به ادویه جات بخصوص آسیاب شده و پودری توسط فروشندگان متقلب و سودجو و کم کردن قیمت محصول نهایی است.

البته یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از  این امر خرید ادویه جات بصورت گرانول یا آسیاب نشده می باشد.

بازگشت به لیست