آخرین نوشته ها

بهترین روش مصرف ادویه ها

بهترین روش مصرف ادویه ها | ادویه چاشنیکا

همه می‌دانند که ادویه‌ غذا را خوش طعم می‌کند، اما شاید بسیاری از مردم واقعاً نمی‌دانند چطور از ادویه جات مختلف استفاده کنند تا بهترین نتیجه را در آشپزی بگیرند!

در بخش آموزش ادویه چاشنیکا چند نکته ساده ولی کاربردی را برای استفاده بهتر از ادویه ها برای شما ذکر میکنیم، با ما همراه باشید.

1- تفت دادن

Roasting spices in a pan

انوع سبزیجات خشک از قبیل رزماری، نعنا، برگ بو و … زمانی که با روغن تفت داده میشوند یا آب مخلوط میشوند، حداکثر عطر خود را آزاد میکنند و می‌توانند روغن یا مایع پخت و پز را معطر کنند.

در ضمن توجه داشته باشید که سبزیجات خشک را حتما با دست له یا پودر کنید و سپس تفت دهید.

2-در هاون بکوبید

pounding spices in a mortar

بهترین روش مصرف ادویه هایی مثل هل، تخم گشنیز،… این است که آنها را کاملا در هاون بکوبید و به دمنوش، چای، یا غذای مورد نظر اضافه نمایید.

3-زمان دادن به ادویه

spices and The time required to cook

بعضی ادویه های ترکیبی مثلِ ادویه خورشتی برای آزاد کردن طعم باید از همان ابتدا به غذا اضافه شود تا زمان جا افتادن خورشت یا سوپ به حداکثر عطر دهی برسد.

برخی ادویه ها مانند ادویه جوجه کباب و ادویه مخصوص ماهی نیز بهتر است از روز قبل با جوجه و یا ماهی مرینید و در یخچال قرار داده شود تا ادویه به بافت جوجه و ماهی نفوذ کند!

4-همان لحظه آسیاب کنید

grindig the spices

در مورد ادویه جاتی مانند جوز هندی بهتر است که موقع آشپزی با یک رنده کوچک مقدار مورد نظر را به ظرف پخت و چز اضافه نمائید.

فلفل سیاه، فلفل سفید و فلفل جامائیکا را نیز بهتر است که موقع سرو با آسیاب خانگی پودر نمائید و از عطر و تازگی اش لذت ببرید.

5- موقع سرو اضافه کنید

add spice for serving the food

ادویه هایی مثل پودر آویشن، ادویه اورگانو، پودر دارچین و … در صورت طبخ زیاد باعث تلخی غذا خواهند شد و بهتر است که در پایان مراحل پخت و یا موقع کشیدن غذا اضافه شوند.

بازگشت به لیست