آخرین نوشته ها

چند نکته مهم درباره استفاده از ادویه در منزل

چند نکته مهم درباره استفاده از ادویه در منزل | ادویه چاشنیکا

اگر بعنوان یک آشپز خوش سلیقه از ادویه جات مختلف در آشپزخانه استفاده میکنید، با ما همراه باشید تا چند نکته مهم برای استفاده بهتر از ادویه ها در منزل را به شما ارائه کنیم!

1-از فروشگاه های اختصاصی خرید کنید!

معمولا ادویه جاتی که در فروشگاه های عمومی نظیر هایپر مارکت ها عرضه میشود، برای پایین آوردن قیمت فروش و سود بیشتر کیفیت مطلوبی ندارند، بهترین راه استفاده از فروشگاه‌های تخصصی فروش ادویه است. جاهایی که بصورت اختصاصی فقط ادویه فروش هستند، تا اینکه تمام محصولات را داشته باشند!!

2-هنگام استفاده از ادویه ها مراقب بخار ناشی از پخت و پز باشید!

بخار برای ادویه ها بسیار مضر است، و اگر در بطری ادویه وارد شود، از طعم آن کاسته می شود. هنگام پخت و پز روی قابلمه بخارپز، از ریختن ادویه ها مستقیماً از شیشه در قابلمه خودداری کنید. این کار از ورود رطوبت ناخواسته به داخل بطری ادویه جلوگیری می کند.

3-بهترین زمان اضافه نمودن ادویه

ریختن ادویه ها در پایان پخت و پز ریسک بزرگی است! بهتر است آنها را در اوایل طبخ اضافه کنید تا طعم ها بهتر به خورده غذا برود،  مزه غذا را امتحان کنید و در صورت نیاز چاشنی بیشتری اضافه کنید.

4-مراقب تاریخ انقضا باشید

ادویه ها در صورت گذشت زمان زیاد از تولید، طعم و رنگ خود را از دست می دهند. همه ادویه های خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز عطر دارند و رنگ آنها کمرنگ نشده است.

5-ادویه ها را به درستی نگهداری کنید

ادویه جات خود را در مکانی خنک و تاریک و دور از اجاق گاز، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی یا هر چیز دیگری که گرما و رطوبت می دهد قرار دهید. هنگامی که از ادویه استفاده کردید، بلافاصله پس از استفاده درب آن را ببندید تا از رطوبت ناخواسته جلوگیری شود.

6-آسیاب ادویه هر چند کوچک،در آشپزخانه لازم است

طعم ادویه ها بخصوص فلفل سیاه و هل سبز ، زمانی که آنها را درست قبل از افزودن به غذا آسیاب می کنید تأثیر بیشتری می گذارد ، با استفاده از یک آسیاب کوچک میتوانید انواع فلفل، دارچین، هل و سایر ادویه ها را در زمان استفاده آسیاب نمائید.

7-استفاده از یخچال

برخی ادویه ها وقتی در یخچال نگهداری می شوند ماندگاری بهتری دارند. ادویه های آسیاب شده از خانواده فلفل، مانند فلفل قرمز و پاپریکا، زمانی که خنک نگه داشته شوند، طعم و رنگ خود را بهتر حفظ می کنند.

about spices

8-مراقب نسبت ادویه ها باشید

گاهی اوقات نیاز داریم بسته به نیاز خود یک دستور را دوبرابر یا نصف کنیم. اگرچه تنظیم مقدار گوشت یا سبزیجات کاملاً راحت است، اما برای ادویه ها متفاوت است. ادویه های قدرتمند مانند زیره و فلفل هندی اگر مقدار آن را دو برابر کنید بر غذای تاثیر زیادی می گذارند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر مقدار دستور غذا را دو برابر کنید، 1.25 تا 1.5 برابر مقدار ادویه افزایش پیدا میکند.

9-تغییر اندازه و درجه آسیاب ادویه خانگی

اگر ادویه های خود را آسیاب می کنید، توصیه می کنیم سطوح مختلف درشتی  و ریزی را آزمایش کنید تا ببینید چگونه بر شدت طعم تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، فلفل سیاه ریز آسیاب شده قدرت بیشتری نسبت به گزینه درشت آسیاب شده دارد.

10-ترکیب ادویه های دلخواه خود را درست کنید

بیشتر مخلوط ادویه ها مانند ادویه ترشی، چاشنی ایتالیایی ادویه دوغ و ماست و … از ترکیب چند قلم ادویه معمولی ساخته شده اند که احتمالاً در خانه دارید. با ترکیب کردن ادویه های مختلف میتوانید ادویه دلخواه خود را تهیه کنید!

11-خرید از فروشندگان معتبر

ادویه‌هایی که ماه‌هاست در مغازه‌ها وجود دارند، به آشپزی شما کمکی نمی‌کنند. به دنبال خرید ادویه از جایی باشید که به نظر می رسد فروش و گردش جنس زیادی دارند. این بدان معنی است که ادویه ها سریعتر جابجا می شوند و احتمالاً با یک محصول منقضی شده مواجه نخواهید شد.

12-تفت دادن ادویه جات پودر نشده یا گرانول

یکی دیگر از نکات مهم برای استفاده از ادویه در منزل ، خرید ادویه جات پودر نشده و تفت دادن آنهاست که بهترین روش برای ایجاد طعم شگفت انگیز در آشپزخانه است. شما همچنین می توانید ادویه های آسیاب شده را برشته کنید، اما توجه داشته باشید که فقط چند ثانیه حرارت نیاز دارند وگرنه می سوزند.

بازگشت به لیست