آخرین نوشته ها

دارچین یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین ادویه‌ها!

دارچین یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین ادویه‌ها

نوشتن و صحبت کردن از دارچین کار سختیه چون مطمئنا همه ما ایرانی ها آشنایی کاملی با این ادویه خوش عطر داریم، به طوریکه چای دارچین یکی از دلچسب ترین نوشیدنی ها توخونه همه ماست☕
پس فقط با اجازه تون، کوتاه و مختصر دانسته هامون رو مرور میکنیم.
درخت دارچین در هندوستان و چین رشد میکنه و این دارچینی که ما مصرف میکنیم در اصل پوست درخت دارچین هست، که ما اغلب به صورت چوب یا پودر ازش استفاده میکنیم.

دارچین دارای ماده ای به نام Cinnamodehyde هست که باعث آرامش میشه برای همینه که بعد از خوردن دارچین دنیا رو قشنگ تر میبینید، چون دارچین والیوم گیاهی به حساب میاد.

خواص دارچین

یکی از مهم ترین خواص دارچین کاهش قند خون هست، به طوریکه سازمان بهداشت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از بیماری دیابت مصرف روزانه دارچین رو به شدت توصیه کرده.
✅خواص دیگر دارچین:
1️⃣جلوگیری از آلزایمر
2️⃣کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید
3️⃣جلوگیری از بیماری های قلبی
4️⃣جلوگیری از سرطان
5️⃣جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست
6️⃣کمک به کاهش وزن
و بسیاری خواص دیگه …

در نهایت میتونیم به جرات بگیم دارچین یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین ادویه‌ها روی زمینِ که می‌تونید اون رو به شکل چای دارچین، دمنوش دارچین، مخلوط دارچین و عسل، شیر دارچین، دارچین و زنجبیل یا به عنوان ادویه و چاشنی در پخت غذاهای مختلف (برای طعم دهی یا از بین برنده بوی زهم)، کیک و شیرینی استفاده کنید ولی مصرف بیش از اندازه اون هم توصیه نمیشه.

برای خرید چوب دارچین و پودر دارچین اعلا و خالص میتونید به صورت آنلاین از وب سایت  ادویه چاشنیکا خرید کنید و درب منزل یا محل کارتون تحویل بگیرید.

بازگشت به لیست