آخرین نوشته ها

چای ماسالا ترکیبی مقوی و خوش عطر

masala tea

این روزها کمتر کسی هست که اسم این چای یا دمنوش به گوشش نخورده باشه، یکی دیگر از شگفتانه های هند که مملو از ادویه های خوش عطر و طعم و پرخاصیت به شمار میاد و در این روزهای سرد زمستونی بسیار دلچسب و لذت بخشه🍵

چای ماسالا یا همان Masal Tea ترکیبی مقوی و خوش عطر از هل سبز، دارچین، میخک، جوز هندی ، زنجبیل و بادیان رومی یا آنیسون و… است، که طی تجربه بدست آمده از سال ها باید به نسبت مشخصی با هم ترکیب و کاملا آسیاب شوند و در صورت ترکیب و هماهنگی تمامی ادویه های مخلوط شده با یکدیگر بوی بسیار معطری به مشام خواهد رسید.

برخی از افراد ترجیح میدن که خودشون در منزل با ترکیب بعضی از ادویه های ذکر شده این نوشیدنی رو در لحظه تهیه و استفاده کنند ولی درصورتیکه امکان خرید جداگانه تک تک ادویه های استفاده شده و تهیه چای ماسالا را در منزل ندارید و قصد خرید چای ماسالا بصورت آماده را دارید حتما از فروشگاه های معتبر و یا فروشندگان با سابقه اقدام به تهیه آن نمائید.

چرا که متاسفانه با توجه به گران بودن ادویه های استفاده شده در تهیه این محصول ، بعضی از تولید کنندگان از شکر و پودر کاکائو در تهیه چای ماسالا استفاده می نمایند که تقلب و نوعی کلاه برداری است.

از خاصیت های این نوشیدنی دلچسب تو این روزهای سرد زمستونی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

۱- پیشگیری از سرماخوردگی
۲-انرژی‎ زا و مقوی برای بدن
۳-تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
۴-آنتی‌اکسیدان قوی
۵-بهبود متابولیسم بدن
۶-پیشگیری از دیابت
۷- کنترل فشار خون
۸-کمک به کاهش وزن
۹-کاهش درد قاعدگی

طرز تهیه:

شما می تونید این ادویه ترکیبی ساخته شده را با شیر، قهوه ، نسکافه و یا چای مخلوط نموده و میل کنید.

البته متداول ترین روش استفاده از شیر(لبنی یا غیرلبنی) است به این صورت که پودر چای ماسالا رو داخل شیر ریخته و با حرارت کم اجازه میدید کاملا عطر و طعم ها در شیر پخش بشوند و هرچقدر این زمان بیشتر باشه شما چای با طعم قوی تری خواهید داشت.

⛔🚫در پایان باید تاکید کنیم از اونجاییکه چای ماسالا ادویه‌ های زیادی داره بهتر خانم‌های باردار از مصرف اون پرهیز کنند از طرفی ترکیبات ماسالا در صورت مصرف زیاد ممکن باعث از بین رفتن تعادل هورمونی بشه

بازگشت به لیست