آخرین نوشته ها

فواید غذای تند برای بدن

فواید غذای تند برای بدن | ادویه چاشنیکا

ادویه هایی مانند دارچین، زردچوبه، سیر، زنجبیل، زیره، فلفل سیاه و فلفل قرمز یا به اصطلاح ادویه های گرم دارای فواید بسیاری برای سلامتی هستند.

اگر تا کنون موقع آشپزی از این ادویه ها استفاده نمیکردید،یا برای شما سوال بود که آیا غذای تند برای بدن خوبه یا نه؟! با ما همراه باشید تا شش دلیل قانع کننده برای تجدید نظر در استفاده از ادویه های تند یا گرم مزاج را به شما بگوییم.

1-غذاهای تند باعث افزایش طول عمر میشود

بر اساس مطالعه بزرگی که در  سال 2015 توسط مرکز ملی کنترل و پیشگیری بیماری هاروارد و چین انجام شد، ثابت شد که خوردن غذاهای تند شش یا هفت روز در هفته (حتی فقط یک بار در روز) باعث کاهش چهارده درصدی میزان مرگ و میر می شود.

2-غذاهای تند باعث افزایش سرعت متابولیسم و کاهش وزن خواهد شد

داده‌های بسیاری از مطالعات گوناگون نشان می‌دهد که برخی ادویه‌ها مانند زیره، دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز  می‌توانند سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و باعث کاهش وزن طبیعی شوند.

3. ادویه ها با التهاب سلولی مبارزه می کنند

ثابت شده است که کورکومین، ترکیبی مفید در زردچوبه، التهاب را در بدن کاهش می دهد.

در طب آیورودا، خواص ضد التهابی زنجبیل و سیر برای قرن ها برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها مانند آرتریت، اختلالات خود ایمنی و حتی سردرد و حالت تهوع استفاده می شود.

فواید غذای تند

4-ادویه جات به مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند

کپسایسین، جزء فعال فلفل چیلی، نشان داده شده است که رشد سلول های سرطانی را کند کرده و از بین می برد.

یک مطالعه دانشگاهی معتبر نشان داد که کپسایسین رشد سلول های سرطانی پروستات را در موش ها مهار می کند در حالی که سلول های سالم را بدون آسیب می گذارد.

5. استفاده از ادویه ها و کاهش باکتری های مضر

امروزه ثابت شده که سماق قرمز، زیره و زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی هستند و  می توانند در برابر باکتری های مضر بدن استفاده شوند.

6.بهبود سلامت قلب

با تحقیقات انجام شده ثابت شده است در مناطقی که مردم غذای تند مصرف میکنند، خطر حملات قلبی و سکته بسیار کمتر است.

همچنین شواهد وجود دارد که مواد اولیه فعال در فلفل چیلی، سبب کاهش کلسترول مضر خون خواهد شد.

گفتنی است، اگر در استفاده از ادویه های تند تازه کار هستید، مصرف خود را به آرامی افزایش دهید تا از فواید غذای تند برای بدن به خوبی بهره ببرید.

بازگشت به لیست